ديجيتال ماركتينگ
تفاوت پنجره آلومینیومی و پنجره upvc

انتخاب بین این دو نوع پنجره یک بحث طولانی است که اغلب تصمیم گیری برای تعویض پنجره های جدید را برای صاحبان خانه ها مشکل می کند. در این مقاله ، ما جوانب مثبت و منفی این دو نوع پنجره آلومینیومی یا PVC را بررسی می کنیم و به شما در انتخاب درست از نظر بودجه و تجهیزات کمک می کنیم.


Windows-upvc


استفاده از پنجره های PVC از دهه 1980 بسیار محبوب شده است. این پنجره ها از مواد با دوام و مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده اند که عمر مفید آنها را افزایش می دهد. این امر نیاز به نگهداری را کاهش می دهد. با این حال ، این پنجره ها به مرور فرسوده می شوند. البته ، بسیار کندتر از پنجره های سنتی ، اما با گذشت زمان ، پس از 20-30 سال آنها نیاز به تعویض دارند.


آلومینیوم نیز یک ماده بسیار بادوام است ، اما پنجره های آلومینیومی با کیفیت می توانند تا 45 سال دوام بیاورند. زیرا آنها مانند پنجره های PVC فرسوده نمی شوند و ماندگاری بیشتری خواهند داشت. آلومینیوم برخلاف سایر فلزات زنگ نمی زند ، بنابراین نگران لکه های زنگ زدگی در کناره ها و قاب پنجره ها نباشید.


بازده حرارتی پنجره های آلومینیومی و PVC


در مورد تأثیر حرارتی پنجره های آلومینیومی و PVC ، اگر بخواهیم مقایسه ای انجام دهیم ، باید بگوییم که یکی از دلایل اصلی محبوبیت کمتر آلومینیوم در گذشته نسبت به PVC ، بازده حرارتی پایین آن بود. آلومینیوم یک ماده بسیار رسانا است ، به این معنی که گرما می تواند به راحتی از آن عبور کند. برای مدتی حتی پنجره های آلومینیومی کمتر از پنجره های PVC استفاده می شدند و خیلی خوب کار نمی کردند.


با این حال ، فناوری در دهه های اخیر بسیار پیشرفت کرده و راه زیادی را طی کرده است. امروزه پنجره ها و درهایی را می بینیم که از آلومینیوم ساخته شده اند و گرمای بسیار کمی مصرف می کنند.


برخی از تولید کنندگان حتی از لایه هایی (پلی آمید) در این نوع پنجره ها استفاده می کنند که عایق بسیار موثری را ارائه می دهند.


مقایسه پنجره آلومینیومی با PVC


در نهایت ، میزان بازده حرارتی پنجره های آلومینیومی و PVC متفاوت است و بستگی به کیفیت مواد و فرایندهای تولید مورد استفاده دارد.


پنجره های آلومینیومی دو جداره ، مانند پنجره های PVC ، می توانند از اتلاف بیش از حد گرما جلوگیری کنند. مطمئن شوید که عملکرد مارک مورد نظر و مارکی که می خواهید بخرید را بررسی کنید. همه پنجره های جدید باید حداقل C باشند ، اما پنجره های آلومینیومی و PVC می توانند دارای درجه A ++ باشند.


ایمنی در پنجره های آلومینیومی و PVC


پنجره های آلومینیومی و PVC با توجه به استحکام خود کاملاً ایمن و بسیار ایمن تر از پنجره های چوبی قدرت شکن هستند. سطح امنیت پنجره ها نیز بستگی به کیفیت قفل های نصب شده روی آنها دارد.


مهم نیست که پنجره های آلومینیومی یا PVC را انتخاب می کنید به شرط داشتن قفل های جدید و مدرن ، می توانید مطمئن باشید که پنجره ها ایمن خواهند بود.


تفاوت پنجره آلومینیومی با پنجره PVC از نظر عایق صدا


در مورد تفاوت عایق صوتی بین پنجره آلومینیومی و پنجره PVC ، باید بگوییم که یکی از مزایای پنجره های آلومینیومی نسبت به PVC این است که عایق صوتی بهتری دارند. این بدان معنا نیست که پنجره های PVC عایق صوتی ضعیفی دارند ، اما پنجره های آلومینیومی از نظر عایق صدا و صدا از آنها بهتر هستند.


با این حال ، باید توجه داشت که بسیاری از عایق های صوتی توسط خود شیشه و نه توسط قاب پنجره تأمین می شود. اگر پنجره های دو جداره را انتخاب می کنید ، مطمئناً خانه شما ساکت تر خواهد بود ، حتی اگر سه برابر شوید. در این حالت ، این پنجره ها عایق صوتی عالی را ارائه می دهند.


اگر در منطقه ای پر سر و صدا زندگی می کنید ، upvc ممکن است بهترین راه حل باشد. اما برای اکثر صاحبخانه ها ، تفاوت عایق صوتی بین PVC و آلومینیوم عامل مهمی در تصمیم گیری بین این دو نیست.




(0) نظر
برچسب ها :
X